Challanges Faced by Traditional Industries in a Web 2.0 World

En stor panel på 6 pers från olika typer av traditionella firmor (jurister etc).

Blev en ganska trött och bitvis helt ointressant tillställning. Behållningen var den lite syrliga brittiske moderatorn som bl.a. s började med att säga:

Here’s the two emergency exits. Feel free to panic and run through them screaming in case of a fire

Här är ett par frågor och svar i alla fall:

Q: Vad är de största problemen ni stött på?

– Att få jurister att använd nätet (legal marketing). Kunderna finns där men vi hade jätteproblem med att få juristerna att börja använda kanalen.

– Samma sak upplevdes med finansfolket. Väldigt traditionell branch. Så trots att informationen var bättre och höll högre kvalité så ville de använda papperstidningar. Grundade sig i tillit. Det svåra var att få dem att förstå att junket finns där, men det betyder inte att allt är junk.

– De konsulter som kan leverera fantastiska applikationer har svårt att förstå affären. Företagen har svårt att förstå vad man kan göra och kan därför inte sätta upp bra mål.

– För sjukvården finns det ett jätteproblem med att kombinera öppenhet och kunskapsdelning med hårda krav på integritet. Det är mycket att vinna på att patienter diskuterar med varandra, men då blir pålitlighet ett problem.Hur vet jag att jag får rätt info?

Q: Vad är viktigast att tänka på innan man börjar?

– Sätta processer och återanvända de som redan finns så att det går att hänvisa till sånt kunder eller partners redan känner till.

– Förstå hur du ska tjäna pengar och förstå hur din levarentör tjänar pengar. Det kan verkligen löna sig att ställa frågan rakt ut, där finns möjligheten till samarbete som alla tjänar på.

Som sagt, på tok för trist och inte riktigt engagerande… Nu hoppas jag på nästa.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.