Jag har som sagt blivit Spotify-frälst. Jag tycker fortfarande att det är det bästa som hänt sedan konserverad gröt (eller nåt). Har hört en del argument mot Spotify;
det är bara radio on demand, om de får det att funka kommer Apple eller Microsoft bara skruva på knappen så har de samma tjänst, det finns inget riktigt bra stöd för att dela eller upptäcka som på t.ex. MySpace Music, jag kan ju inte ha den i mobilen etc etc
Jag säger bara; ja, mycket möjligt att det är så. För mig spelar det ingen roll:
- Om Apple eller någon annan konkurrerar ut dom. Fine. Då använder jag det istället. Det är inte Spotify jag gillar utan tjänsten.
- Mer social kan det alltid bli. Kommer säkert utvecklas mer åt MySpace-hållet. Om inte, se punkt 1.
- Mobilt känns givet. Inget jag tycker är avgörande men det skulle förvåna mig om det inte kommer väldigt snart. Kanske inte till iPhone då, med tanke på iTunes.
Ovan invändingr är ju inte argument mot själva tjänsten utan mot Spotify’s affärsmodell.
Folk är inte beredda att betala sek 90/månad för en prenumerationstjänst som strömmar musik.
Om Spotify får igång reklamfinansieringen har de definitivt en möjlighet. Men jag tror som jag sagt tidigare att konkurrensen kommer att bli kanonhård från både Nokia, Sony, Apple och Microsoft.
I övrigt håller jag med dig. Det är tjänsten som är intressant och inte företaget…
..eftersom jag inte äger aktier:-)
GillaGilla