Partierna misslyckas så klart

(Fick inte plats på Twitter)

På DN.se ger Anders Mildner sin syn på varför inte svenska partier kan göra en Obama. Jag tycker han fångar det rätt bra.
Bl.a säger han:

”- Mycket av det de gör och planerar för är fortfarande envägskommunikation. Man producerar ett innehåll som man vill att väljarna ska ta till sig. Partierna skapar ett eget utrymme på de sociala medierna – men glömmer att gå in i de diskussioner som redan pågår.”

Den stora skillnaden är så klart också att Obama inte använde sociala media för att få väljare utan fick väljare därför att han hela tiden jobbade med att finna där väljarna fanns.
Dvs han trodde faktiskt på att föra en konversation med sina kunder.

Hela artikeln finns på
http://www.dn.se/fordjupning/europa2009/partierna-forstar-inte-grejen-1.850878

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.