Har precis läst en roande/intressant/insiktsfull blogg av Walter Näslund som startat nya byrån Honesty. I ett par inlägg sågar han bl a Bindfors och Forsmans nya sajt och då tar det såklart hus i helvete. Resumé jagar kommentarer men får inga, fast syftet är nog uppnått ändå.
Walter för egentligen samma resonemang som jag fört tidigare, men (får jag väl erkänna) något spetsigare, rakare och kanske bättre.
Resonemanget är i grunden enkelt: Gör du en sajt helt i flash är tappar du organisk trafik och därmed affärer. Punkt.
Det finns egentligen inget mer att säga om det. Så är det och jobbar du på något sätt med online-relaterade aktiviteter vet du om det. Om du inte gör det är det dags att byta jobb.
Intressant är den lilla skara människor som väljer att försöka såga Honesty’s sajt genom att hävda att inte heller den kommer upp i en sökning på Google. Den stora skillnaden är att den kommer att göra det med tiden – därför att de gjort rätt.
Ett litet ps. Finns en intressant parallel mellan hur Walter nu lanserar Honesty och hur Martin Stadhammar för något år sen lanserade Albert Ken där det sågades konkurenter på löpande band. Med viss rätt redan då.