Jag tycker http://www.tackfilm.se/ är briljant.
Till skillnad från Nina (notanotherplanningblog) tycker jag faktiskt det finns ett nyhetsvärde i det. Ja, det finns hur många lägg-ditt-eget-ansikte-i-roligt-sammanhang-grejer som helst, men det känns inte gjort. Främst tack vare det fullkomligt lysande utförandet. Kan bara säga grattis och bra gjort till Draftfcb som ligger bakom och som plockade hem 100-wattaren för den. Det är sånt här som gör att man vaknar lite gladare på morgonen.
Håller med, den är bra på många sätt. Emellertid har jag en mkt viktig fråga som avgör om jag tycker den är lyckad eller ej – hur bra konverterar den? Dvs hur många väljer att efter filmen faktiskt anmäla sitt TV-innehav?
Det torde vara det primära syftet med kampanjen.
Utöver det har den naturligtvis också en positiv varumärkesbyggande effekt. Det är bara att jämföra hur ”Radiotjänst i Kiruna” har förflyttat sin kommunikation bort från den i det närmaste myndighetsliknande och torra informationen de kört om TV-pejling på SVT i alla år.
Jag har inte sökt. Ngn som vet om den konverterar?
GillaGilla
Vet inte om det konverterar och har tyvärr svårt att tro att det ens mäts på det sätt som du (och jag menar).
Om man ska vara något kritisk mot kampanjen så är det väl precis det.
Pricken över ”i” hade varit att få ett lika naturligt och trevligt sätt att faktiskt anmäla tv-innehav.
Tror tyvärr inte rutan med ”skriv in ditt personnummer här” riktigt levererar.
GillaGilla