Eric Burke gjorde för (ett bra) tag sen en lysande illustration över skillnaden mellan synen på tjänster. ”Enkelhet vinner” var det enkla budskapet. Han valde att illustrera det så här:

Jag har verkligen tyckt att det här stämmer, till 100 %. Men nu börjar jag darra på manchetten. Google har nämligen börjat ta bort alla länkar på sin sajt och jag kan inte låta bli att irritera mig på det.

Det krävs inte mycket för att länkarna ska komma fram igen. Men allteftersom mitt beteende skiftar från att sök är min primära uppgift till att det nu blivit mail, news, kalender eller dokument så blir det mer och mer irriterande.
Men är det ett problem? Nja, eller jo! För jag vill inte ha 11 bokmärken till Googles olika tjänster och jag vill inte behöva skriva in ”maps” och klicka på sök. Risken är så klart alltid precis det här. I jakten på enkelhet tar man bort för mycket, eller fel saker.
Det handlar om balans utan tvekan. Håller med om att Google är lite väl enkla när man plockar bort ingångarna för produkterna och enbart kör ”söket”.
GillaGilla