Topp-listan på organisk trafik från Google till den här bloggen ser de senaste dagarna ut så här:
- comhem mina sidor
- comhem.se/minasidor
- mina sidor comhem
- http://www.comhem.se mina sidor
- com hem mina sidor
De som klickar på de här fraserna på Google kommer till mitt inlägg: ComHem – Problemet med Mina sidor. Det är ingen lovsång direkt och just nu ligger det som:
- nummer 3 på Google vid en sökning på comhem mina sidor
- nummer 1 på comhem mina sidor problem
Nu är det inte jättemånga sökningar som görs på detta. Det är betydligt fler på t ex comhem tv eller comhem kundtjänst. Vore jag ansvarig eller satt på kundtjänst på Comhem ( 🙂 ) skulle jag ändå se det här som ett problem. Det jag menar är, är det någon sökfras som Comhem verkligen borde ha koll på och äga så är det just comhem mina sidor problem. Inget borde väl vara mer angeläget för kundtjänsten hos Comhem än att fånga upp just precis det; deras kunders problem och frågor.
Som jag påstått förut (och även andra, t ex här och här) är det här med nätet och därmed Google mycket viktiga saker när man jobbar med sitt varumärke en bit in på 2000-talet. På det stora hela är det lätt att konstatera att nästan alla är bättre på att synas på Google (SEO) än Comhem. Stackars satar – it’s a long way to the top if you wanna rock’n’roll, som Bon Scott sa.
Kul läsning.
GillaGilla
Tack!
GillaGilla