Såhär i höstvardagen blir det svårt att hinna med att tänka och reflektera tillräckligt. Men här är iaf ett par roliga, bra och ibland inspirerande grejer jag stött på senaste veckorna.
- Byrån Darling (NYC) tar ”less is more” ett steg till. Deras nya site är bara en sökruta. Inte så inspirerande kanske, men det funkar faktiskt
http://www.darlingagency.com/ - Äntligen har bullshit-bingon fått en egen app! Det är Hilton som står bakom den. http://itunes.apple.com/us/app/bizwords-by-hilton-garden-inn/id454744996?mt=8
- Man kan tro att Mark Zuckerberg (som nu är en av världens rikaste människor) skulle ha annat för sig än att hänga på Facebook. Tydligen inte:
- Kanske inte så inspirerande, men iaf jäkligt bra om Deals och vad som krävs för att få det att fungera. Även för annonsörerna: http://blogs.hbr.org/cs/2011/09/fixing_daily_deals.html
- KINZO har designat Adidas nya kontor. Ser ok ut… http://design-milk.com/adidas-office-interior/
- Höstens fenomen måste ju vara Chuck Testa. Det är så dåligt att det blir bra. Riktigt bra. Och viralt…
Reklamfilmen finns här: http://www.youtube.com/watch?v=LJP1DphOWPs&feature=player_embedded
Lite mer om fenomenet finns här: http://www.adweek.com/adfreak/rhett-links-taxidermy-spot-stuffs-entire-internet-134956