Siar om 2018

Under rubriken Marknadschefernas digitala budgetar 2018 uttalar jag mig tillsammans med ett helt gäng andra duktiga människor om hur vi ser på marknadsinvesteringar under 2018.

Vet inte om det är så förvånande men svaren är väldigt lika.

På frågan ”Hur stor del av marknadsföringsbudgeten lägger ni på digital marknadsföring?” svara i princip alla att det är en stor eller kanske t.o.m största delen. Att sökmarknadsföring är det som sväljer mycket av den digitala budgeten är (iaf mellan raderna) också ganska tydligt.

Tyvärr så tycker jag att det blir lite platt, trots att det är ett väldigt intressant gäng och intressanta varumärken som är med. Det blir, som vanligt, alldeles för mycket silotänk. Den riktigt intressanta frågan är ju inte om man ökar eller minskar en specifik kanal utan hur man ser på hur mixen driver affären.

 

 

 

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.