Content är fortfarande king

På rekordtid har Disney + tagit 10% av den Svenska streaming-marknaden. 5% använder D+ varje dag. Samma siffror för är Netflix 25% och för Viaplay 8%.

Regeln om att vi tar till oss nya saker fortare håller alltså även i det här fallet. Det tog t.ex Netflix 2 år att nå de siffrorna 2012-2014.

Så trots alla olyckskorpar som kraxade om överetablering, hur smalt det var etc så gick det alltså inte bara bra utan jättejättebra.

Varför? Jag tror svaret är enkelt. Innehåll är såklart king. Fortfarande.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.