Skrytsidan

Kampanjer

Haetuin loma

– the Most Searched Holiday

Kampanj som tog ut en idé i flera olika kanaler. Artikel på Dagens Media.
Resultat
Vinnare i årets kampanj på Inhouse-galan 2019.


Nästa steg mot positiv turism


Hands on på allt; idé, manus, copy och produktion. Projektet tog sex veckor från beslut om att ta klimatinitiativet till utrullning av kampanj ink premiärvisning av filmen på TV4. Runt detta gjordes en mängd initiativ på sociala medier och PR.
Resultat
Nominerad i årets kampanj på Inhouse-galan 2019.
TUI vinnare av Sustainable Brand Index i resekategorin i Sverige 2019.


Fakeation


PR- och social-kampanj som byggdes kring ett fysiskt event på T-Centralen i Stockholm.
Resultat
Medieräckvidd i Sverige: 1,7 miljoner
Medieräckvidd globalt: 156 miljoner
Räckvidd social: 60 miljoner


Influencer-marketing

musical.ly

iza-elleLansering av TUIs musical.ly-konto tillsammans med tvillingarna Iza och Elle (2018 3,5 mil följare).


Youtube


Samarbete med Emma och Konrad för promotion av konceptet Robinson Club i Khao Lak. (2018)


Branded Content

Aussie Wines

ciwkhucaembveplcdiupwaRelansering av Aussie Wine för Altia tillsammans med Paulina ”Barbie” Starborn. Bla skapades signaturdrinkar, medverkan i dokusåpan ”Djungelns Drottning”, en releasefest på Café Opera, hemmafester mm. Nationell spridning tillsammans med Bingo Rimérs influencer-nätverk på dåvarande Moore. (2013)


Volvo

volvo-solsidan

Integration av Volvos nya XC- och V40-modeller i ”Solsidan”. Premiäravsnittet hade 2 miljoner tittare och totalt under säsongen visades Volvos nya modeller i 8 minuter.
Blev både uppmärksammat och utskällt – men bilarna sålde.


Branding

Hej då Fritidsresor


Byte av namn från Fritidsresor till TUI. Målet var att uppnå samma kännedom som det gamla varumärket inom fyra månader.
tui-fritte
Kan prata orimligt länge om detta. 🙂 (2016)