De senaste åren har jag hållit en hel del föreläsningar, ansvarat för flera kurser på Berghs, varit med i poddar och en del artiklar i branschpress (främst Dagens Media och Resumé).
Några Kampanjer
Haetuin loma
– the Most Searched Holiday
Kampanj för TUI som tog ut en idé i flera olika kanaler. Artikel på Dagens Media.
Resultat
Vinnare i årets kampanj på Inhouse-galan 2019.
Nästa steg mot positiv turism
Hands on på allt; idé, manus, copy och produktion. Projektet tog sex veckor från beslut om att ta klimatinitiativet till utrullning av kampanj ink premiärvisning av filmen på TV4. Runt detta gjordes en mängd initiativ på sociala medier och PR.
Resultat
Nominerad i årets kampanj på Inhouse-galan 2019.
TUI vinnare av Sustainable Brand Index i resekategorin i Sverige 2019.
Fakeation
PR- och social-kampanj som byggdes kring ett fysiskt event på T-Centralen i Stockholm för TUI Sverige
Resultat
Medieräckvidd i Sverige: 1,7 miljoner
Medieräckvidd globalt: 156 miljoner
Räckvidd social: 60 miljoner
Influencer-marketing
musical.ly
Lansering av TUIs musical.ly-konto tillsammans med tvillingarna Iza och Elle (2018 3,5 mil följare).
Youtube
Samarbete med Emma och Konrad för promotion av konceptet Robinson Club i Khao Lak. (2018)
Branded Content
Aussie Wines
Relansering av Aussie Wine för Altia tillsammans med Paulina ”Barbie” Starborn. Bla skapades signaturdrinkar, medverkan i dokusåpan ”Djungelns Drottning”, en releasefest på Café Opera, hemmafester mm. Nationell spridning tillsammans med Bingo Rimérs influencer-nätverk på dåvarande Moore. (2013)
Volvo

Integration av Volvos nya XC- och V40-modeller i ”Solsidan”. Premiäravsnittet hade 2 miljoner tittare och totalt under säsongen visades Volvos nya modeller i 8 minuter.
Blev både uppmärksammat och utskällt – men bilarna sålde.
Branding
Hej då Fritidsresor
Byte av namn från Fritidsresor till TUI. Målet var att uppnå samma kännedom som det gamla varumärket inom fyra månader.

Kan prata orimligt länge om detta. 🙂 (2016)