Är vansinnigt intresserad av marknadsföring och dess effekter på affären i allmänhet och helheten och samspelet mellan online- och offline i synnerhet.
Har jobbat med digital kommunikation sedan 1996 i olika former.
Nu jobbar jag på Svea Solar med affärer, marknadsföring och allmänt för att få bort fossila bränslen*
Förutom det driver jag podcasten Crazy Creatives som är en podcast om kreativitet och att våga tänka konstigt. Finns där poddar finns.
Innan jag kom till Svea Solar var jag VD på laget.se och innan det bl.a Head of Marketing på TUI och ansvarig för marknadsföring i norden.
Satt två år i IAB Sveriges styrelse.
Har även jobbat på webbyrå, som egen konsult och som digitalansvarig på Lantmännen innan jag blev digitalchef på mediebyrån Mindshare. Mer om det hittar du på Linkedin och lite skryt här.
De senaste åren har jag hållit en hel del föreläsningar, ansvarat för flera kurser på Berghs, varit med i poddar och en del artiklar i branschpress (främst Dagens Media och Resumé). Här är en del som finns dokumenterat på olika sätt:
- Svea Solar satsar: ”Hade vi haft alla svar hade vi inte behövt nya kolleger” (Resumé)
- ”Syftesdrivet funkar visst – om du faktiskt har ett syfte värt att driva” (Resumé)
- ”Dumt och meningslöst att ställa det digitala mot det traditionella” (Dagens Media)
- ”Nä, nu får ni börja betala” (Dagens Media)
- ”Vad gör man när allt förändras” – Föreläsning på Kntnt frukost i Göteborg (Youtube)
- Reklamradion – om content – i alla dess olika former
- Digitala mediepodden – om balansen mellan att bygga varumärke och jaga konverteringar i digitala medier
- Våra vänner – Bonnier News podd. Lite högt och lågt, men kul.
*Den här bloggen har däremot inget med mitt jobb att göra utan är mina privata funderingar.