Bara flash?

Skrivet i

av

Forsman & Bodenfors har gjort sin nya sajt helt i Flash. Detta är tydligen värt en artikel på IDG + att jag skriver något om det.

Det intressanta med F&B:s kreativa chef Filip Nilssons kommentarer kring detta är att han faktiskt inte lyckas säga det han borde säga: Sökmotorer är inte intressanta för oss. Punkt. F&B behöver ingen organsik trafik.

Han påpekar att känslan var viktig, eller snarare viktigast. Han har så klart rätt. I det här fallet. Risken är så klart att de resonerar likadant åt någon av deras kunder. Då är det fara å färde. För det är ytterst få som idag är i sitsen att de klarar av att ha en sajt byggd helt i flash. Känsla tycker jag man kan få ändå. Titta t.ex. på Odd Molly eller Apple.

Etiketter

2 svar till ”Bara flash?”

  1. Mårten Lundgren profilbild

    Tjenare Johan,

    Ja jag kan inte annat än hålla med dig. ;o)
    /Mårten

    Gilla

  2. […] för egentligen samma resonemang som jag fört tidigare, men (får jag väl erkänna) något spetsigare, rakare och kanske […]

    Gilla

Lämna ett svar till Honesty startar hårt… | KAMURSHOL Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.