Diskussionen om vilka verktyg som skall användas för att hålla koll på sitt varumärke i sociala medier verkar ständigt aktuell. Nu senast hittade jag den i en grupp på Linkedin.
Jag tyckte det kom fram många bra förslag där och har därför sammanfattat lite kring dessa här.
- http://addictomatic.com
Lättanvänd men begränsad, på gränsen till för enkel om du verkligen vill ha ut något - http://www.whostalkin.com/
Bra sätt att få snabb koll på i princip alla källor - http://www.socialmention.com/
Kompetent verktyg som även har ”alerts” och API:er om du vill bygga något eget - www.netvibes.com
Bästa sättet att samla ihop sökningar från olika tjänster. - Lissly.com
Kräver att du får en inbjudan och loggar in. - Twingly
Grymt för att söka på bloggar. Bra filtreringsmöjligheter. Har även med en viss viktning av olika bloggar. - http://hootsuite.com
Mycket kompetent verktyg. I Pro-versionen ($5.99/månad) kan du även koppla på dina Analytics-konton. - http://www.supertrackr.com/
Krävs ett jabberid (google talk id, etc) - http://archivist.visitmix.com/
Spara och analysera Tweets. Inget mer, inget mindre. - http://pipes.yahoo.com/pipes/
Kräver en del jobb för att bygga ihop sina ”pipes” som sen samlar in info från de källor du vill. - Notified.com
Täcker både ny- och gammelmedia. Enligt uppgift 22 500 SEK exkl. moms per 12 månader - Google
Har en uppsjö av olika komponenter för nyheter, bloggsökningar, alerts etc.
Har du förslag på fler så posta dem gärna i kommentarerna.
Lämna ett svar till elwira kotowska Avbryt svar