Siar om 2018

Under rubriken Marknadschefernas digitala budgetar 2018 uttalar jag mig tillsammans med ett helt gäng andra duktiga människor om hur vi ser på marknadsinvesteringar under 2018.

Vet inte om det är så förvånande men svaren är väldigt lika.

På frågan ”Hur stor del av marknadsföringsbudgeten lägger ni på digital marknadsföring?” svara i princip alla att det är en stor eller kanske t.o.m största delen. Att sökmarknadsföring är det som sväljer mycket av den digitala budgeten är (iaf mellan raderna) också ganska tydligt.

Tyvärr så tycker jag att det blir lite platt, trots att det är ett väldigt intressant gäng och intressanta varumärken som är med. Det blir, som vanligt, alldeles för mycket silotänk. Den riktigt intressanta frågan är ju inte om man ökar eller minskar en specifik kanal utan hur man ser på hur mixen driver affären.

 

 

 

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.